Rozruch. Grzanie świec.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Harwa
    Classic
    • 2014
    • 28

    Rozruch. Grzanie świec.

    mozesz tez sprubowac podac paliwo podpiac wezyki na krutko z naczynia napelnionego paliwem wykluczysz przynajmniej zaworek zwrotny w zbiorniku paliwa
    Pozdro Harwa
  • FishPL
    Rider
    • 2012
    • 296

    #2
    Rozruch. Grzanie świec.

    Ostatnio zauważyłem jedną rzecz. Otóż przy normalnej temperaturze zewnętrznej rzędu 10-15 stopni samochód odpala normalnie, nigdy nie uważałem że robi to wolno - zawsze czekam aż zgaśnie kontrolka świec żarowych. Któregoś dnia rano, gdy temperatura była bliska 0 stopni, jak zwykle czekałem aż kontrolka świec zgaśnie i odpaliłem moje auto. Reakcja była zaskakująca. Odpalił wręcz od strzała. Na pewno szybciej niż w letnie dni. Stad moje pytanie czy dogrzewanie świec żarowych działa poniżej określonej temperatury? Zauważyłem że w chłodniejsze dni samochód szybciej kręci niż np w czasie temperatur letnich - 20-30 stopni.

    Komentarz

    • trooper
      Rider
      • 2011
      • 525
      • Octavia III combi (5E5)
      • CJSB 1.8 TSI 180 KM

      #3
      Świece dogrzewają chyba poniżej 5 stopni, ale pewny nie jestem, jeśli się mylę to proszę mnie poprawić.
      Moja Balbina

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        #4
        Zamieszczone przez trooper
        Świece dogrzewają chyba poniżej 5 stopni, ale pewny nie jestem, jeśli się mylę to proszę mnie poprawić.
        dokładnie, stąd lepiej pali jak jest (nie za bardzo) zimno
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • trooper
          Rider
          • 2011
          • 525
          • Octavia III combi (5E5)
          • CJSB 1.8 TSI 180 KM

          #5
          U mnie jest najgorzej jak jest ok 6-10 stopni, i auto stało w cieniu Tyrkocze jak ursus ale większych problemów nie ma
          Zawsze można na przełączniku zrobić dogrzewanie świec, które sobie możesz pstryknąć przy tych temperaturach jak słabo pali
          Moja Balbina

          Komentarz

          • bradley
            L&K
            • 2008
            • 1465

            #6
            Zamieszczone przez trooper
            U mnie jest najgorzej jak jest ok 6-10 stopni, i auto stało w cieniu Tyrkocze jak ursus ale większych problemów nie ma
            To sa najbardziej perfidne temepratury. Za cieplo zeby swiece grzaly, za zimno zeby fajnie odpalil
            Zalozylem nowy akumulator i roznica w kreceniu jest kolosalna. Ostatniej zimy pradu mialem na 3 przekrecenia kluczyka. Za 3x zakrecilo raz walem korbowym... ufff, odpalil
            VW Vento 1.9TDI 1Z ++
            Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
            Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

            Komentarz

            • FishPL
              Rider
              • 2012
              • 296

              #7
              Zawsze można na przełączniku zrobić dogrzewanie świec, które sobie możesz pstryknąć przy tych temperaturach jak słabo pali
              a jak to zrobić?

              Komentarz

              • przemik
                RS
                • 2012
                • 1610

                #8
                Zamieszczone przez FishPL
                Zawsze można na przełączniku zrobić dogrzewanie świec, które sobie możesz pstryknąć przy tych temperaturach jak słabo pali
                a jak to zrobić?
                Prosta droga do wykonczenia swiec....
                Przemek
                DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                80 B3 Limo 1.6 TD SB

                Komentarz

                • piotr-pacek
                  Classic
                  • 2012
                  • 38

                  #9
                  TDI świece żarowe - praca świec żarowych

                  Z moich obserwacji wynika, że świece żarowe potrafią się włączyć w każdej temperaturze - nawet +30 stopni C. Przy czym (mowa o silniku AHF 110 koni) nie wiem czy są to świece w komorze silnika, czy te na przewodach cieczy chłodzącej choć na 99% bedą to pewnie rozruchowe - ponieważ wspomniany wcześniej silnik AHF ma 2 układy świec żarowych: 1-szy ROZRUCHOWE (4 sztuki), 2-gi dogrzewające zimny silnik (3 sztuki), ten zaś dzieli się na MAŁEJ i ŚREDNIEJ MOCY. Jak sprawdzałem pracę świec? zwykłym testerem poboru prądu podłączanym przez gniazdo zapalniczki. Otóż po włączeniu zapłonu keidy świece biorą prąd spada napięcie w instalacji elektrycznej. Kiedy po załączeniu zapłonu zgasną wszystkie kontrolki na desce rozdzielczej - włącznie z kontrolką świec żarowych - napięcie wciąż jest niskie co świadczy o tym iż świece jeszcze są załączone i biorą prąd. Napięcie wzrasta dopiero wtedy, kiedy rozłączy się przekaźnik od świec żarowych, co trwa zwykle jeszcze kilka sekund po zgaśnięciu kontrolki świec żarowych. Świece przy odpalaniu silnika działaja nawet w gorące lato - choć samochód można odpalać od razu bez oczekiwania na podgrzanie przez świece. Co ciekawe nawet wtedy świece się nagrzewaja, kiedy silnik już pracował, ale ma niska temperaturę znacznie poniżej połowy stanu właściwego - roboczego - na wskaźniku temperatury- czyli np. zapalam silnik i odjeżdżam od domu 1-2 km i staje pod sklepem gasząc silnik. Przed ponownym uruchomieniem silnika świece znów się załaczą. Nie załaczą sie wtedy, gdy silnik ma ponad połowę i więcej stanu kontrolki temperatury. Zimą świece potrafią się nagrzewać dość długo - o czym świadczy świecąca sie kontrolka świec żarowych przez nawet ponad 10 sekund, podczas gdy pozostałe kontrolki już dawno wygasną. To czy silnik zaczyna być dogrzewany przez świece łatwo sobie zaobserwować po kontrolkach na desce. po załączeniu zapłonu latem najpierw gaśnie ABS potem kolejne kontrolki w tym świec żarowych, a na końcu chyba poduszki powietrzne. Kiedy dzieje się tak że zgasną wszystkie kontrolki, a kontrolka świec żarowych jeszcze świeci np. przez sekundę czy dwie, to znaczy że już ciut komora spalania musiała zostać podgrzana. Zimą gasną wszystkie kontrolki, a w zależności od mrozu kontrolka świec żarowych potrafi świecić jeszcze przez kilka do kilkunastu sekund - co znaczy że silnik się nagrzewa przez startem. Kiedy tylko kontrolka świec żarowych zgaśnie należy niezwłocznie dokonać próby uruchomienia silnika - tak mówi instrukcja i chyba trzeba się tego trzymać wtedy przedłużymy żywot świec żarowych, które rozłączą się po uruchomieniu silnika nie nie ulegną szybko przepaleniu. Ot tyle z własnej obserwacji. Zaznaczam iż jest to moja własna obserwacja i może zawierać nieznaczne błędy merytoryczne, gdyż jest to wiedza pochodząca z obserwacji własnych i szczątkowej lektury dostępnej mi literatury na ten temat.

                  Komentarz

                  • Stomil
                    Classic
                    • 2011
                    • 24

                    #10
                    Powyżej 5 st C świece rozruchowe nie grzeją. W czasie dużych mrozów grzeją jeszcze dość długo, pomimo zgaśnięcia kontrolki na desce.
                    W układzie dogrzewania płynu są 3 jednakowe świece. To komputer steruje, czy działają jednocześnie 2, 3 lub jedna.
                    Piotrze z Krakowa, długi post, starałeś się, ale nie mieszaj głupotami ludziom w głowach.

                    Komentarz

                    • bradley
                      L&K
                      • 2008
                      • 1465

                      #11
                      piotr-pacek, lepiej sprawdz odczyt z czujnika temperatury plynu chlodzacego w grupie engine i porownaj ja z instruments
                      VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                      Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                      Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                      Komentarz

                      • rafal-rafik
                        Drive
                        • 2010
                        • 66

                        #12
                        U mnie zauważyłem, że od jakichś dwóch tygodni lampka z =e spiralką pali sią kilkanaście sekund za każdym razem jak zamierzam odpalić auto, nawet jak jest na zewnatrz 28 stopni. Czy to oznacza ze świece żarowe grzeją nawet w taki upał??

                        Komentarz

                        • Stomil
                          Classic
                          • 2011
                          • 24

                          #13
                          Zamieszczone przez rafal-rafik
                          U mnie zauważyłem, że od jakichś dwóch tygodni lampka z =e spiralką pali sią kilkanaście sekund za każdym razem jak zamierzam odpalić auto, nawet jak jest na zewnatrz 28 stopni. Czy to oznacza ze świece żarowe grzeją nawet w taki upał??
                          Rafik, podobne objawy są po odłączeniu czujnika temperatury płynu chłodzącego. Możliwe, że poleciał właśnie on lub wiązka, wtyczka do niego. Komputer przyjmuje wtedy, że na zewnątrz jest duży mróz (chyba ok. -30) i grzeje świece maksymalnie długo.
                          Musisz podłączyć vag'a, coś się wyjaśni.

                          Komentarz

                          • rafal-rafik
                            Drive
                            • 2010
                            • 66

                            #14
                            Dzięki za radę, posprawdzam jutro wiązkę, z Vagiem kłopot bo bateria w laptopie padła :cry:

                            Komentarz

                            Pracuję...